MuseumScrabble: Design of a Mobile Game for children’s Interaction with a Digitally Augmented Cultural Space
- Author
- Sintoris, Christos, et al.
- Source
- International Journal of Mobile Human Computer Interaction, 2010, vol.2, iss.2, pp 53-71
- Year
- 2010
- Subject (ENG)
- Museum Mobile Applications
- Subject (ITA)
- Applicazioni mobile per musei
- URL
- http://upatras.academia.edu/IoannaPapadimitriou/Papers/151057/MuseumScrabble_Design_of_a_mobile_game_for_childrens_interaction_with_a_digitally_augmented_cultural_space
- Last visit
- June 2013
Abstract
English
Mobile technology has created new possibilities for location-based playful learning experiences. This paper describers the MuseumScrabble mobile game, aimed at children visiting a historical museum. The game requires that the players explore the museum and link abstract concepts with physical artifacts using a mobile device. The focus of this paper is on the interaction design process and the subsequent observations made during field evaluation of the game. Design principles that guide the development of such a game are presented and concern playfulness, learning, social interaction, physical aspects of the game and flow between physical and digital space. The paper explores how these design principles are reflected in the study and how problem-solving strategies and collaboration and competition patterns are developed by children in this multi-player educational game.
Italiano
Questo articolo si occupa della possibilità, da parte dei giochi mobile, di migliorare l'esperienza di apprendimento per i giovani durante una visita museale. Viene analizzato come esempio il gioco MuseumScrabble, rivolto ai bambini che visitano un museo storico. Il gioco richiede ai piccoli utenti di esplorare il museo e di collegare i concetti astratti con i manufatti fisici mediante l' utilizzo di un dispositivo mobile. Il focus di questo lavoro è il processo di interaction design e le successive osservazioni fatte durante la valutazione sul campo di gioco. I principi analizzati riguardano: la progettazione-guida per lo sviluppo di un gioco, l'apprendimento, l'interazione sociale, gli aspetti fisici del gioco e del flusso tra spazio fisico e digitale. Il documento esplora come questi principi di progettazione si riflettono nello studio e come i bambini riescono a sviluppare strategie di problem-solving e modelli di collaborazione e competizione.