The de Young Museum App by Guidekick as a model for collaborative development, technological innovation, and visitor behavior insight

Author
Robson T., Castro G., Paddon M.and Beaman A.
Source
Museums and the Web 2016: The International Conference for culture and heritage On-line
Year
2016
Full Date (YYYY-MM-DD)
2016-01-28
Subject (ENG)
Museum Mobile Applications
Subject (ITA)
Applicazioni mobile per musei
URL
http://mw2016.museumsandtheweb.com/paper/the-de-young-museum-app-by-guidekick-as-a-model-for-collaborative-development-technological-innovation-and-visitor-behavior-insight/
Last visit
May 2016

Abstract

English

Launched in October 2015, the de Young Museum App by Guidekick serves as a personal tour guide for museumgoers, using advanced indoor positioning to map a visitor’s location and in turn providing art historically rich content, images, and audio about key, user-selected works in the museum’s collection. Marrying the museum’s three-pronged focus on content, engagement, and technology, the app combines carefully curated content in a technically innovative manner. The result is a captivating, user-centric platform that allows for continued insight into the on-site museum visitor experience. The de Young Museum App presents an important technical case study for museums in its (1) utilization of new technologies and direct partnership with tech companies; (2) development of an engaging three-dimensional visualization of architectural space; and (3) use of accurate indoor navigation to obtain insight into visitor behavior. Such technical collaboration and data analysis serve as a launching pad for further innovation and user engagement.

Italiano

Lanciata nel mese di ottobre 2015, l’app de Young Museum by Guidekick serve come una guida turistica personale per amanti dei musei, utilizzando tecnologia avanzate di posizionamento interno per mappare la posizione di un visitatore e, a sua volta fornire contenuti d’arte ricchi di storia, immagini e audio, in base alle opere selezionate dall'utente nella collezione del museo. Focalizzando l’attenzione triplice del museo sui contenuti, impegno, e la tecnologia, l'applicazione combina contenuti con grande cura in modo tecnicamente innovativo. Il risultato è una piattaforma accattivante, con l’utente al centro che consente la visione continua nell’esperienza del museo da parte dei visitatori in sito. L’app de Young Museum rappresenta un importante caso studio tecnico per i musei nel suo (1) utilizzo di nuove tecnologie e partnership diretta con aziende di tecnologia; (2) nello sviluppo di una coinvolgente visualizzazione tridimensionale dello spazio architettonico; e (3) nell'uso di precisione della navigazione interna per ottenere informazioni sul comportamento dei visitatori. Tale collaborazione tecnica e l'analisi dei dati servono come trampolino di lancio per una ulteriore innovazione e il coinvolgimento degli utenti.